sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Päivät 274-280, turkoosit uggit

Hei, 

täällä sitä ollaan, joulua viettämässä Kokkolassa äidin luona. Melkein kaksi viikkoa. Hirvittää ajatellakaan, minkälaisena pallona sitä täältä lähtee. Pääruuat on kevyellä linjalla, mutta myös tänä aikana, niin kuin mulla aina, ongelmana on herkut. Eli painoa ei tule nostamaan kinkku ja salaatti, vaan suklaa, piparit, aurajuusto ja glögi. Niin ja jouluomena limsa. Sitä on jo nyt mennyt litra. Mutta, kuten mun kummisetä sanoo " Sillä ei ole väliä, mitä tekee jouluaaton ja uudenvuoden välillä, vaan sillä mitä tekee uudenvuoden ja jouluaaton välillä". Joulu ei ole se aika vuodesta, ku katsotaan neuroottisesti kaloreita ja puntaria. Pitää vaan pitää huoli, ettei joulu pääse venähtämään, ei alusta eikä lopusta.

Mun "työnurkka" äidillä ollessa
Tänä vuonna oon tyytyväinen siihen, että joulu ei venähtänyt alusta. Syöpöttelytouhut alkoi vasta eilen, eli 22.12. se on ihan hyvä saavutus meikäläiselle. Yritän pitää tänä vuonna kurin myös siitä, että syöpöttely loppuu ajallaan. Viime vuonnahan se jatkui tuhoisasti maaliskuun alkuun saakka ja siinä kerkesikin hyvästi 8 kiloa lihoa. Pidän sen mielessä tänä vuonna, niin ei tarvitse uusiksi ottaa.

Näin aikuisena joulu ei enää tunnu sillä tavalla samalta kuin lapsena. Ei tätä erityisesti odota, eikä tämä sinänsä muuten tunnu miltään, paitsi että perhettä, sukua ja ystäviä on kiva nähdä. Niin ja kinkku on tietysti hyvää Auran sinapilla höystettynä. Lahjoja ei tässä iässä enää hirveästi tule antaneeksi taikka saaneeksi, kun tietää, että itse ostaa kaiken tarvitsemansa aika heti tarpeen synnyttyä ja olettaa sitten että toiset tekee samoin. Niinpä kun ei itsellensä mitään pölynkerääjiä halua, ei tule sellaisia hankkineeksi muillekaan.

Sävy sävyyn
Mun "joululahja" itselleni on tänä vuonna nuo turkoosit ugg-kengät. Tarvitsin lämpimät talvikengät ja sitten fb:ssä sattui olemaan mainos, jossa oli kuvassa täsmälleen mun toppatakin väriset kengät, niin pakkohan ne oli hommata. Uggeja olin miettinyt jo aiemmin pitempään, ku monet ovat niistä pitäneet niin kovasti. Ja pakko sanoa, että ovat kyllä aivan loistavat! Niin pehmeät ja niin lämpimät ja sopivat täydellisesti mun takin kanssa. Tosi hyvä löytö, etenkin kun ottaa huomioon, että tuo mun toppapuku on jo parin talven takaa.

Ja mullahan on tässä ollut jo lähemmäs puoli vuotta sellainen pinkki- ja turkoosi-innostus :D Se ei osoita laantumisen merkkejä. Jotenkin oon niin todella monta vuotta pyörinyt ympäriinsä yltäpäältä mustassa, että se tulee jo korvista ulos ja kaipaan pirteitä, raikkaita värejä. Toki mustat olisivat olleet helpommin yhdisteltävissä jne. Mutta pah! Väriä elämään! Suomi on täynnä tylsästi, harmaasti ja hillitysti pukeutuvia aikuisia, mun ei tarvitse olla yksi niistä.

Haha, tästä kuvasta tulee ensin katsoneeksi, että onko se vinossa, mutta ei se oo, katsoo tuota koivun runkoa :)

Pehmoisat ja lämpimät sisätossut
Kohtuu viimeaikaisia hankintoja on myös vähän uggin-oloiset sisätossut. Tuumasin, ku kotona tassut jäätyi villasukista huolimatta, että sisätossut ei liene huono hankinta. Nämäkin on olleet ihan täydellinen investointi. Tosin ostin nämä prismasta ja hinta ei ollut paljon mitään, joten investoinnista ei ehkä kannata puhua. Toisin kuin noiden turkoosien kenkien kanssa, jotka on aidot Ugg Australiat. Mulla kun on jalasta tää hermo poikki, ni mä oon sitten aina sillä oikeuttanut itseni ostamaan hyvälaatuisia kenkiä. Ja mulla jostain syystä kestääkin takit, kengät ja laukut yleensä vähintään 10 vuotta (tai no ei lenkkarit...) ni kyllä mulla kaikki hintansa haukkuu. 

Hyvää joulua minun puolesta kaikille lukijoille! Nauttikaa läheisten seurasta, pistäkää laihdutus hetkeksi taka-alalle ja palatkaa sitten hyvillä mielillä (mutta pikaisesti) ruotuun. 

Tässä vielä viime päivien syömisiä:

Maanantai:
- aamupala: partista, mustikoita, kermaa
- lounas: kaalipaistosta
- iltapala: 2 munan munakas

Tiistai:
- aamupala: partista, mustikoita, kermaa
- lounas: 30 cm kanateriyakisubi (veljen kanssa kaupungilla)
- ei iltapalaa

Jotenkin tää nappi-ratkaisu on tosi kiva
Keskiviikko:
- aamupala: partista, mustikoita, kermaa
- lounas: kaalipaistosta
- iltapala: 2 munan munakas

Torstai:
- aamupala: partista, mustikoita, kermaa
- lounas: tomaattikeittoa ja juustoa
- iltapala: 2 munan munakas

Perjantai:
- ei aamupalaa ku tuli yllättävä kiire lähteä kaupungille
- lounas: tomaattikeittoa ja juustoa
- iltapala: omena

Lauantai:
- aamupala: 2 munan munakas
- lounas: jättikerroshamppari Raahen Roll'sissa
- illalla: 150 g sipsiä, dippi, suklaata ja jouluomena limua

Sunnuntai:
- aamupala: partista, mansikoita
- lounas: tomaattikeittoa ja juustoa
- vaarilla: pala leipäjuustoa, 1 joulutorttu, 1 pala piirakkaa
(+ päivän aikana mennyt jonkin verran suklaata, arvioisin, että n. 50 - 100 g)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti