lauantai 30. maaliskuuta 2013

Loma

Hei,

elo jatkuu kiireisenä, mutta nyt on 4 päivän loma, jippii! Töissä on ollut kiire ja hirveästi on tullut kaikkea uutta eteen ja välillä on tuntunut jopa liian vaikealta, mutta kaikesta oon ainakin tähän asti selvinnyt peloistani huolimatta. Iltoja ja/tai viikonloppuja mä oon sitten käyttänyt siihen asianajajatutkintoon lukien. Oikeasti mun elämä on aika tylsää tällä hetkellä. Tai no ei työn osalta, mutta enhän mä siitä voi tänne mitään kertoa. Ja elämää työn ulkopuolella ei juuri ole. 



 Kaivopuistossa oli kevään ensimmäisiä merkkejä, aurinko paistoi ja lumikinokset hupenivat

On suoraan sanottuna alkanut jo hajottamaan se, että Helsingissä on paistanut aurinko melkein tauotta jo 4 viikkoa, enkä mä ole päässyt liikkumaan. Liikunnan vaikutuksen arkeen huomaa oikeastaan parhaiten näin, kun on niin kiire, ettei sitä ehdi harrastamaan. Tähän yhteyteen todettakoon, kun siellä nyt kuitenkin joku jeesustelee, että aina on aikaa liikunnalle, että ei paljon naurata, kun tulee töistä kotiin siinä 18.00-22.30 välillä ja pitäis vielä lukea lakia vähintään 50 sivua, johon menee siis noin 3 tuntia. Herääminen tapahtuu siinä kuuden jälkeen, joten nukkumaan olen tilanteesta ja väsymyksen asteesta riippuen mennyt 21-24.00 aikaan, yleisimmin siinä 22.00 tienoilla. 

 

Kaivopuiston leikkipaikalla oli tolppien päässä erilaisia lintuja. Tää on kai kuningaskalastaja.

Jos sitten työviikko on ollut raskas ja oon viikolla jäänyt jälkeen lukemisista, ne on otettava kiinni viikonloppuna. Tällä hetkellä mä oon lukemisista jäljessä 7 päivää, eli tietää, että ensi viikonloppuna luetaan taas aamusta iltaan. Viikonlopuille kun ajoittuu myös ruokakaupassa käynnit, viikon lounaiden valmistaminen, vaatteiden pesua, kauluspaitojen silitystä ja mahdollisesti univelkojen paikkailua, niin siinä nekin menee yhdessä hujauksessa. Odotan niin, että saan tästä yhtälöstä pois tuon kokeeseen lukemisen! Moni mun kaveri joutuu työtaakkansa takia myös tämän pääsiäisen kirjoittamaan graduaan tai lukemaan siihen AA-tutkintoon. Itse totesin, että mun pää vaan hajoais, jos pitäis painaa juhannukseen asti ilman tällaista taukoa. 

 

Uudessa työssä aloittaminen on ollut henkisesti yllättävän rankkaa. En mä näin vaativassa työpaikassa/ tehtävässä aiemmin ole ollutkaan. Töissä kyllä jaksaa ja on kivaa, mutta sitten jotenkin maagisesti ankara väsymys iskee välittömästi, kun istahtaa työpäivän jälkeen junaan.

Mutta nyt on loma ja oon ensimmäistä kertaa joulun jälkeen täällä Pohjanmaalla. Ohjelmassa on rennosti ottamista ja ystävien sekä sukulaisten tapaamista. Maanantaina on kummisedän 50-vuotisjuhlat, mistä mä jatkan sitten suoraan takaisin Helsinkiin. Ja koska mulle selvisi niin myöhään, että teinkö tämän reissun junalla vai autolla, takaisin tullessa jouduin loppuunmyytyjen junien takia ottamaan pendolinoon paikan ykkösluokasta. Onpa mulla raskasta :D Okei maksoi se 13 euroa enemmän, kuin mun tänne tulolippu, mutta noh, tuleepa kokeiltua tuokin. 

Tulee kyllä niin tarpeeseen tämä rentoilu. Rentouttavaa pääsiäistä muillekin arjen harmaan raatajille :) 

Tähän loppuun vielä kuvia pitkänperjantain aamun kävelyretkeltä Kokkolan golf-kentälle. Voimauttava reissu!


Lumet sulaa! Jee!

Luontoa betonihelvetin jälkeen! Jee! 

Sorsa! 

Nättiä!

Metsä!

Muurahaisille voi tulla kylmä, lumiseinän suoja pettää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti