maanantai 8. syyskuuta 2014

Päivä 9 (part 2) And there was a "välipala"

Hei,

ja niin lähti käyntiin viikko, jona mukaan tulee välipalat ja alan noudattamaan minulle laadittua liikuntaohjelmaa. Tän jälkimmäisen kanssa tuleekin mielenkiintoista, taustalla on nimittäin jo 4 päivää, jona mun PITI tehdä lihaskuntotreeni mutta aina tuli joku syy tai varmaan oikeamminkin tekosyy. Perjantaina ja tänään se oli päänsärky. Mulla on muuten ollut ihan liikaa päänsärkyä viime aikoina, mutta en ole vielä onnistunut paikallistamaan lähdettä. Lauantaina ja sunnuntaina oli vaan niin kiire ettei muka ehtinyt. Mä en tajua mihin mun viikonloppu katosi. Okei, no tein älyttömän määrän työhakemuksia, mutta ei siihen mennyt kuin yksi päivä. Mutta, koska oon päättänyt, että tästä viikosta alkaen noudatan ohjelmaa, niin sillä mennään. Tassut ristiin varpaita myöten, että mulla ei huomenna oo päänsärkyä, koska huomenna mä teen lihaskuntoharjoituksen, vaikka ydinsota alkaisi. 

Tänään mukana töissä oli ekaa kertaa välipala. Tietenkin mulla oli tuhannen kiire, mutta pähkinät on hotkaistu 10 sekunnissa ja proteiinijuomakin on mallia "lisää vain vesi" ja sekoita, niin senkin joi loppuunsa minuutissa. Ja hyvä olikin, että nyt oli välipala mukana, nimittäin lounaan ehdin syömään vasta kahden aikaan. Kyllä se välipala varmasti tasasi sitä, ettei ollut törkeä nälkä silloin kahdelta. 

Päivän runsaampi syöminen näkyi myös illan ruuissa. Söin rahkan proteiinijauheella ja se oli tarpeeksi. Ei pienintäkään nälkää koko iltana eikä edes käynyt ruoka mielessä. Pitää nyt katsoa pidemmällä aika välillä, että miten tuo runsaampi päiväsyöminen näkyy illan mielihaluissa ja nälässä, mutta näin yhden päivän minikokemuksen perusteella hyvältä vaikuttaisi. 

Mä myös yllätyin todella, että se rahka+ proteiinijauhe-seos, sehän oli hyvää! Olin henkisesti varautunut, että se olis enemmän tai vähemmän karmivaa, mutta eikö ja mitä. Se oli ihan hyvää. Mutta eikö sillekin selitys löytynyt. Rahkassa on 5 g sokeria per 100 g. Aivan älyttömästi! Rasvaa on se 0,2 %, mutta nyt on pakko kysyä, että onko tuon hyötysuhde nyt mikä, kun sokeria on noin älyttömästi? Kyseessä on kaupan halvin (ja silti 80 senttiä per purkki maksava!) rahka, eli Ehrmannin maitorahka. 

Niin kuin aiemmin totesin, mä olen ajatusmaailmaltani karppi. Musta sokeri on pahempi asia kuin (minkäänlaatuinen) rasva ja tuo rahka on nyt hyvä esimerkki siitä, että kun otetaan rasva pois, tilalle yleensä törkätään törkeä määrä sokeria ja siksi mä en rasvattomista vaihtoehdoista yleensä perusta. Esim. jos katsot rasvatonta jugurttia, niin siinä on sitten sokeria tilalla. Mutta sitä ei käy kieltäminen, etteikö tuossa rahkassa olisi ollut proteiinia runsaasti. Sitä oli ruhtinaalliset 8,5 g per 100 g. Mutta oh well, tuskinpa mua rahka tulee lihottamaan, kunhan pidän hiilarit muuten ihan minimissä. 

Tämän päivän ruuat:
8.15 aamupala: 1 dl marjoja, 1 dl turkkilaista jugurttia
11.30 välipala: 15 g cashew-pähkinöitä, proteiinijuoma
14.00 lounas: kana-feta-salaatti (sis. myös ananasta, paprikaa ja jäävuorisalaattia. Sori tätä on nyt tiedossa monena päivänä, tää on vaan niin hyvää!)
19.00 iltapala: 250 g rahka + 2 rkl mansikan makuista heraproteiinijauhetta (vähempikin riittää, mutta tää oli testierä)


Liikunta: ei liikuntaa

2 kommenttia:

  1. Kiva saada uusia postauksia! Olen käynyt lukemassa blogiasi jo muutaman vuoden. Nyt ois ihan pakko kysyä sulta työasiaa; jos kyseessä on kiinteistön omistussuhteiden muutos (ei avioehtoa, kiinteistö ostettu kuolinpesältä, jonka toinen osapuoli mieheni aikoinaan oli) ja laina kuitenkin puoliksi, pitääkö asian oikaisua varten kääntyä kiinteistöjuridiikkaa tuntevan asianajajan puoleen vai käykö ns. "tavallinen" juristi, joka ei erit. ole tähän lainsäädännön osa-alueeseen perehtynyt? Kiitos tuhannesti, jos viitsit auttaa!!!

    VastaaPoista
  2. Hei, kiva kuulla, että olet jaksanut jo muutaman vuoden seurailla, minun ihan tavallista elämääni :) Luulin, että tätä lukevat vain mun ystävät ja sukulaiset :D

    Ja anteeksi, että vastaus tulee näin myöhään. On ollut hieman kiirettä.

    Kysymykseen vastauksena, että tuon osaa kyllä kuka tahansa juristi hoitaa :) Että valkkaa vain mikä tahansa asianajotoimisto.

    VastaaPoista