maanantai 9. heinäkuuta 2012

Päivät 111-113, järkkäilyä

Isoihin elämänmuutoksiin liittyy aina järkkäilyä ja mä en nyt keksi, mikä ois isompi elämänmuutos, ku että työttömästä työntekijäksi ja muutto kaupungista toiseen samaan aikaan. Tai siis mun elämässä tää on kuta kuinkin isoin muutos mitä voi olla. Normaalit ihmiset saattaa mennä naimisiin ja hankkia lapsia, mä en, joten mulle iso muutos on uuden työn aloittaminen ja kaupungin vaihtaminen.

Tähän liittyy paljon järkkäämistä ja sillä mä oonkin tässä viime päiviäni kuluttanut ja kulutan vielä tulevia päiviäkin. Sellaisten perusvirallisten hässäköiden (irtisano asunto, etsi uusi, irtisano sähkö, tee uusi sähkösopimus, käy kelassa, käy työkkärissä, väestötietojärjestelmään muutokset, hommaa muuttokuljetus, verokortin päivittäminen) ohessa mä oon tässä tehnyt etänä muutamia työhön liittyviä juttuja ja yrittänyt liikkua. Työhön liittyen mun tarttee esimerkiksi vielä laatia oma työsopimukseni. Juristi kun olen, niin totta kai tämäkin räpsähti mulle. Eli ei vaan nimeä loppuun, vaan mä kirjoitan sen koko asiakirjan itse. Lievä intressi tehdä se kunnolla! Onneksi sain lakimiesliitosta sellaisen ohjevihkosen, että sovi ainakin näistä ja näistä, näin ei kannata tehdä jne. Minä kun en ole koskaan ennen työsopimusta kirjoittanut alusta loppuun. 

Mun ohjelma on nyt sellainen, että perjantaina menen vaarini kanssa tapetoimaan uudesta asunnostani muutaman seinän ja maanantaina on varsinainen muutto. Blogin kannalta tää tarkoittaa, että yritän kirjoittaa vielä yhden postauksen torstaina (tosin en takaa sitäkään, riippuu siitä onko tärkeämmät asiat hoidossa) ja sen jälkeen seuraavaa on luvassa todennäköisesti vasta, kun mun uusi asunto on kondiksessa. 

Ohessa muuten näette muutaman seinän värit :) Makuu/työhuoneeseen yksi seinä vaalean sinistä ja sitten sellaiseen olohuone/tupakeittiö-tilaan kaksi seinää vaalean vihreää. Ihanaa saada taas vihreitä seiniä! Oon ollut 6 vuotta ilman. Vihreä vaan on sellainen mun "sielunväri" ja mulla olikin kokonaan vihreät seinät molemmissa omakotitaloissa, missä asuin ikävuodet 2-20. Nyt kun vuokralle meen, niin en viitsi ihan kaikkia seiniä vihreäksi laittaa, että ei liikaa rajoita sen asunnon edelleen välittämistä aikanaan mun jälkeen, mutta kaikki on eteenpäin :)

Kiinnitin muuten huomiota siihen, että kun tän blogin piti keskittyä elämäntapamuutokseen liittyviin juttuihin, niin tästä onkin tullut aika päiväkirjamainen ja elämäntapamuutokseen, karppaukseen ja laihduttamiseen liittyvät asiat ovat varsin sivuosassa, nyt kun toisella elämäni osa-alueella (työssä) tapahtuu niin paljon. Mutta tää on yksi karppaamisen oheisvaikutus. Kun tän tekee oikein, tää oikeasti jää todella sivuosaan. Ei oo ongelma eikä mikään valita niitä oikeita ruokia. Itse asiassa mä en enää edes tee valintoja niiden suhteen. Kaikki on jo itsestäänselvää. 

Niinpä elämäntapamuutoksen kannalta ainoat asiat, mille mun nykyisin on suotava ajatuksia, ovat se, että tukin väkisin sitä liikuntaa aikatauluuni ja että pidän herkkujen määrät kohtuullisina. Liikunnat olivatkin jo viime viikolla paremmalla tolalla, kuten tuosta yhteenvedosta näette. Ainut vaan, että olivat vähän kevyemmän sorttisia. Uinti ja vesijuoksu ovat molemmat mulle tosi kevyitä lajeja, kun lihavahan nyt pysyy pinnalla vaikka ei tekisi mitään. Myöskin pyöräily äidin kanssa on tosi leppoisaa hommaa, ku äidillä on sellainen pyörä, että hän pyöräilee sen takia luonnostaan tosi hiljaa. (Aivan kuten minäkin pyöräilen veljeni pyörällä huomattavasti nopeammin kuin omallani. Pyörissä on eroja.)

Viime viikon kokonaissaldo oli miinus puoli kiloa, mikä on minulle ihan riittävä. Olen tyytyväinen jokaiseen viikkoon, jossa pudotusta tulee vähintään se puoli kiloa. Tähän viikkoon mahtui nyt kaiken kaikkiaan kolme jäätelönsyömiskertaa, joten siltäkin kannalta ok pudotustulos. Edelleen siis filosofialla "rentoudella saavuttaa parempia tuloksia pitkällä aikavälillä kuin ankaruudella".

Syömiset ovat olleet tällaisia:

Lauantai:
-aamupala: omena kuorineen
- lounas: 30 cm subi
- iltapala: porkkanoita, dippiä ja jäätelöä

Sunnuntai:
- aamupala: omena kuorineen
- lounas: porsaankylkeä (?), jäävuorisalaattia, vesimelonia
- iltapala: sama kuin lounas, vähän pienempi annos

Maanantai:
- aamupala: mustikoita, partista, kookosöljyä
- lounas: lohirulla, kreikkalaista salaattia, 28 g Daim-patukka, 1 pätkis
- iltapala: 75 g maksamakkaraa, kerikkalaista salaattia 

Ja pakko mainita tuohon subiin liittyen: mä tosiaan halusin pitkästä aikaa kokeilla ottaa sen leivän. Aattelin, että sehän on kokojyvää, ehkä se nyt ei tappais mua. Vaan kylläpäs se "tappoi". Nimimerkillä vatsaan sattui ihan todella paljon ja oli kolme päivää ripuli. Hip hei ja voi voi :( Enkö mä ihan oikeasti voi koskaan enää syödä leipää? Edes vähäsen silloin tällöin? Nyt nimittäin näyttäisi siltä, että en. Suurimman osan ajasta mä pärjään hyvin ilman leipää, enkä mä sitä enää koskaan osaksi päivittäistä arkeani ottaisikaan, mutta olisihan se nyt kiva silloin tällöin vähän syödä. Ihan samalla tavalla, kuin silloin tällöin syön myös sokerisia herkkuja, vaikka pääsääntöisesti ne ovatkin kiellettyä tavaraa karppaajalle. Mutta nou bonus, mun oikeasti tarttis mennä niihin allergiatesteihin, mutta missäpä ja millä ajalla sellaisen kalenteriinsa tukkisi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti