tiistai 8. toukokuuta 2012

Päivät 50 ja 51, hyvin menee :)

Huoh, mitä ihmettä tää blogger taas sekoilee? Mä en jaksais näitä teknisiä ongelmia :( 

Tappelin 45 minuuttia että sain tän toimimaan, joskus vaan tietotekniikka ei nappaa sitten yhtään. 

Joka tapauksessa viime viikon saldoksi tuli -600 g pudotusta, vaikka kyseiselle viikolle sattui vappu herkutteluineen. Hyvä saldo mielestäni. Myös tämä viikko on lähtenyt käyntiin positiivissa merkeissä. Eiliseen nimittäin mahtui luontopolun kiertäminen, jonka ohessa valokuvausta ja sitten vielä vähäsen pyörimistä kaupungilla shoppailun merkeissä, vaikka minä en tällä kertaa mitään hankkinutkaan. Oikein mukavaa, jotenkin se luonto vaan aina virkistää ja oli ihana kuunnella lintujen laulua. 

Eilisen murkinat olivat vähän epätyypilliset:
- aamupala: 1 dl mustikoita, partista, 1 tl kookosöljyä
- välipala: 100 g lohiherkkua (kaupasta, siinä oli ainakin kylmäsavulohta, majoneesia ja punasipulia), 2 proteiinipatukkaa á 50 g
- välipala: pieni pyörremyrsky (suklaapehmistä, marenkia ja pätkistä)
- iltapala: 75 g kylmäsavulohta, 1 päärynä

Söin välipalan ennen kuin lähdimme luontopolulle, koska minulla oli jo silloin nälkä ja ajattelin, että teen jotain katastrofaalisia valintoja, jos annan nälän kasvaa hirmuiseksi. Sitten lämpimässä ja aurinkoisessa metsässä köpöttelyn jälkeen alkoi jäätelö kutsua... ja yritin minimoida vahinkoja ottamalla pienimmän mahdollisen annoksen. 

Illalla ois teoriassa pitänyt tehdä ruoka, mutta ei ollut missään vaiheessa niin nälkä, joten se jäi välistä ja söin vain iltapalan.

Tääkään herkuttelu ei kuitenkaan maata kaatanut, kun paino oli taas tänään tippunut suhteessa eiliseen 300 g. Mistä päästäänkin siihen, että niin kauan kuin se tippuu herkutteluista huolimatta, mä suon itselleni välillä herkkuja. Mun yksi kaveri ihmetteli, miten mä voin laihtua näillä herkkumäärillä ja mulle tuli heti päässä sellainen ajatus "ai näillä herkkumäärillä? Mähän oon jo rajoittanut ihan sikana!" :D Noh, kaveri on mua aika paljon pienempi ja mäkin joutunen vähentämään entisestään, kunhan tästä pienenen. 

Mut jollain tasolla tällainen "pieni" (en tiedä teistä, mutta mun mittapuulla mun herkuttelut on olleet pieniä. Tietenkin pois lukien se vappu) herkuttelu on toiminut mulla tosi hyvin. Ei oo sellaista oloa, että olisin jollakin surkuisalla kitudieetillä jonka loppumista odottelisin kello kaulassa, vaan on olo, että näinhän mä voin toimia loppuelämäni. Toisekseen, tälläista ei laske repsahtamiseksi eikä siten pääse tulemana sitä perinteistä ajatusta "no kun nyt kerran repsahdettiin, niin repsahdetaan sitten kunnolla", mikä johtaisi vaan mässäämiseen ja huonoon omaantuntoon. Vaikka eilen menikin jätski, mulla on ihan hyvä omatunto, koska se oli kuitenkin pieni jätskiannos ja mä olin sitä ennen kävellyt tunnin luontopolulla. Ja myös vaaka antoi synninpäästön. Yritän kuitenkin pitää jonkin tolkun näissäkin ja katsoa, ettei nyt kovin montaa herkuttelun sisältävää päivää mahtuisi viikkoon. 

Tämän päivän ruuat:
- aamupala: 1 dl mustikoita, partista, 1 tl kookosöljyä
- lounas: kaalipaistosta
- iltapala: 75 g kylmäsavulohta, 1 päärynä 


Päivitin tuonne yläbanneriin muuten yhden kuvan tuolta maanantain retkeltä. Sopii ehkä vuodenaikaan paremmin kuin se lumilautakuva ja lisäksi se on muisto kivasta päivästä :) One happy springday.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti