sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Päivät 40 ja 41

Jee, vaaka antaa viimeinkin viitteitä siitä, että kohta selätetään tämä paino, missä suurimman osan viime vuodesta hengasin. Asian edistyminen on aina positiivista.

Perjantain murkinat:
- aamupala: 1 dl vadelmia, partista, 1 tl kookosöljyä
- lounas: lassakaa, 10 g tummaa suklaata
- iltapala: subwayn kanateriyakisalaatti, 4 pientä cupcakea (paketin mukaan kaloreita yhteensä vähän yli 400)

Lauantai:
- aamupala: 1 dl vadelmia, partista, 1 tl kookosöljyä
- välipala: spice icen kinuski-kuuma lähde (kaupungilla)
- lounas: porsaan ulkofilettä, jäävuorisalaattia, vesimelonia
- iltapala: leipäjuustoa, kipparijuustoa, n.50 g mämmiä, vaniljakastiketta

Näyttääpä porsastelulta, kun ne tuohon noin kirjoittaa :/ Vaan ei voi mitään, hieman on tullut herkuteltua tässä parina päivänä. Noi perjantain cupcaket oli puhtaasti mieliteko ja toi mämmihässäkkä oli yleistä kontrolloimattomuutta. En tajua miksi sitä piti ottaa, kun en minä edes pidä siitä. Ja tää noudattaa taas samaa kaavaa, ensin arkipäivät kohtuu ok, mutta sitten viikonloppuna äidin kanssa mennään päin mäntyä. Mä en ymmärrä mikä siinä on niin kamalan vaikeaa. Tai no ymmärrän minä; jos on 10 vuotta tehnyt jotain, mikä tuottaa itselle nautintoa ja siihen liittyy kaupan päälle sosiaalinen tilanne, ei siitä ole kovin helppoa pyristellä irti. Osa tupakoijistahan sanoo samaa, yksi vaikeus tupakasta eroon yrittämisessä on luopua niistä sosiaalisista tilanteista "kun lähdetään tupakalle" tai sitten ihan vaan siitä hetken tauosta, jolloin et tee mitään muuta, kuin vain poltat ja oot olemassa. 

Huomasihan sen eron esimerkiksi viime kesän kesätöissäkin. Minulla oli kaksi kahvitaukoa ja lounastauko, mutta muuten tein koko ajan töitä aamusta iltapäivään. Sen sijaan tupakoitsijat kävivät x kertaa päivässä seisoskelemassa porukalla pihalla ja saivat sen verran enemmän taukoa töistä ja aikaa sosialisoimiseen.

Meille tuo yhteinen herkuttelu on edelleen sitä jaettua mielihyvää ja siitä on vaikea päästä irti, koska se oli kauan se viikon hetki, jota me eniten odotimme. Että voi perjantai-, lauantai- ja sunnuntai-iltoina istahtaa yhdessä mässyttämään ja katsomaan jotain hyvää leffaa tai sarjaa. Vähän niin kuin jotkut odottavat keskiviikkoa, perjantaita ja lauantaita, että pääsisivät bilettämään ja ne ovat heille viikon kohokohtia.

Tänään yritän pysyä "ruodussa", mutta ei ole helppo ilta luvassa, sillä veljeni tulee tänään kesäksi kotipaikkakunnalleni ja ilmeisesti äiti ja veljeni haluavat hakea illalla jotain syötävää. Eli minulle on tiedossa hilpeä ilta katsellen kun muut syövät pitsaa ja itse syön omenan. Tai jotain sinne päin. Jippii. 

Ei tässä auta kuin pitää tavoitteet mielessä. Huolimatta siitä, että tällä viikolla on tullut herkuteltua kolmena päivänä (keskiviikkona jäätelöä, perjantaina ja lauantaina yllä luetellut), paino on jostain syystä kuitenkin laskusuunnassa ja jos tänään pysyn aisoissa, saattaa viikon saldoksi tulla noin kilon tiputus (se kävi jo -1,3 kilossa ennen perjantain ja lauantain porsasteluita), mikä olisi tuloksena ihan jees.

Niin joo, sitten piti vielä näyttää teille tämä kuva (joka on laadultaan taas niin mahtava). Turkoosi trenssi 70 eurolla Haloselta. Jee, oon halunnut trenssin ties kuinka pitkän ajan. Ja toi on väriltään ja malliltaan tosi kiva. Vielä kun vähän pienenisi tuo mahanseutu, niin vielä parempi :D Toi siis löytyi lauantaisen shoppailukierroksen yhteydessä. Alun perin lähdettiin vain hakemaan äidille yksiä housuja ja mulle crocseja, mutta sitten löytyi myös tuo huivi, tuo takki ja 40% alennuksesta minulle kolme mekkoa lisää :D Eli jee, nyt mulla on yhteensä 6 mekkoa. Jos kesästä tulee yhtä kuuma kuin kaksi viime kesää ovat olleet, mulla ei varmaan juuri muuta päällä näykään.

Tähän on muutamaan viikkoon mahtunut nyt enemmän hankintoja kuin valehtelematta pariin viimeiseen vuoteen. Puolet paidoistani nimittäin ovat olleet minulla yläasteelta asti. Myös aiempi kesätakkini, mummuni tekemä vihreä samettitakki on ollut minulla 8. luokalta asti. Ainoastaan housut ja kengät ovat olleet kuluvaa sorttia, joten niitä on pitänyt uusia sitä mukaa, kun ne ovat kuluneet kirjaimellisesti puhki.

Pinkki on selkeästi mun uusi musta :D Oikeasti, mulla oli aiemmin ihan kaikki mustaa. Nyt mulla on 3 pinkit kengät (1 tennarit, 1 ballerinat ja nää crocsit), pinkki laukku, 2 pinkkiä mekkoa ja pinkki huivi. Mä oon ollut "musta" niin kamalan monta vuotta, että jotenkin kaipaan värejä. Ja pakko todeta, että ainakin mun silmään natsaa tosi hyvin yhteen toi kombo turkoosi-pinkki-musta, mikä mulla on tuossa kuvassakin päällä. Se on loppuunsa jotenkin enemmän mua kuin kokomustat vaatteet, koska en minä luonteeltani loppuunsa ole mikään synkistelijä.

Noi crocsit on muuten mallia tää ( http://www.crocs.fi/crocs-jayna/11851,fi_FI,pd.html?cid=422&cgid=women-footwear-flats ) ja ihan supermukavat jalassa ja näyttävätkin vielä hyvältä. Siis ollakseen kengät, jotka sopivat just sellaisiin tilanteisiin, joissa "ei halua pilata parempia kenkiään". Käyttömukavuudesta kertonee se, että jos olisin työssä, jossa mun pitäis seistä suurin osa työajasta, mä laittaisin jalkaani nämä. Laittaisin nämä jalkaan myös kesällä pidettävälle partioleirille, rannalle, mökille... No kaikkiin paikkoihin, missä saattaa haluta pitää jalassaan kevyitä, "helposti jalkaan saatavia" kenkiä, jotka eivät pelästy vettä tai epämääräisiä olosuhteita. Niin joo ja jos olisin lämpimässä kohteessa lomalla, laittaisin nämä jalkaan pitkää kaupunkitallustelua varten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti